top of page

Epic, dark, urban a mnohem víc fantasy

Někdy, když se ohlédnu, nestačím se až divit, jak se fantasy žánr rozrostl. Když jsem začínala, znala jsem jen Pána prstenů a od toho se odvíjel celý můj svět. A byl to nádherný svět, ráda na něj vzpomínám, ale od té doby jsem ušla velký kus cesty a dnes se raději ubírám do temných lesů plných svítivých očí a krvelačných tesáků. Je to docela zvláštní, protože dnes je můj svět plný světla, lásky a krásy a o to víc mě láká napínavé a temné čtení, při kterém se můžu trochu i bát, zatímco v mých středoškoláckých letech, kdy jsem začínala se psaním, jsem byla převážně nešťastná a ponořená v depresích a gotic stylu a psala o jednorožcích :D


Přemýšleli jste někdy nad tím, do jakého světa byste se chtěli ponořit vy? Jaká fantasy vás baví ze všeho nejvíc?

Dneska je opravdu z čeho vybírat. Fantasy se dělí na mnoho podžánrů, z nichž můžu jmenovat aspoň ty nejznámější: dark fantasy, epická fantasy, historická fantasy, urban fantasy, romantická fantasy, mýtická, pohádková a současná fantasy.

Když se tak dívám na své psaní, je jasné, že jsem začala pohádkovou fantasy. Lilandgarie byl úžasný svět a mám radost, že jsem se do ní mohla vrátit hned čtyřikrát. Pomalu ale jistě jsem ovšem začínala přecházet do dark fantasy, která mě baví dodnes. Mým posledním výrazným počinem v dark fantasy je zcela jistě Dcera hvězd, i když zde se jedná spíš o spojení dark a epic fantasy.


Jak bychom zrovna tyhle dva subžánry charakterizovali? Epická fantasy pojednává o boji mezi dobrem a zlem, o hrdinech, kteří zažívají dobrodružství ve fantasy světě a setkávají se s nadpřirozenými silami, děj je většinou rozsáhlý a spletitý, zatímco dark fantasy v sobě spojuje prvky hororu, je démoničtější, krvelačnější a krutější. Pokud tvoříte vlastní fantasy, zamýšleli jste se někdy nad všemi podžánry a kam vlastně spadáte? Někdy je těžké to definovat a většina knih v sobě spojuje více subžánrů.


A co takhle mýtické bytosti spojené s fantasy žánrem? Opět je jich mnoho a každá je typická pro jiný podžánr, ovšem dají se zařadit i tam, kde byste je nečekali. Například já spojila ve své dark fantasy Syn pekel typicky hororový prvek a to sice vlkodlaky s bytostmi, které spadají spíše do hrdinské fantasy – s elfy. Myslím, že jsem to ještě jinde neviděla a mám z toho docela radost, ale dost možná se pletu :D


Vlkodlaci, upíři, zombíci a podobní jsou tedy typickými bytostmi pro dark fantasy. Elfové, mágové, trpaslíci a další se objevují ve většině subžánrů, ale nejvíc je můžeme vidět v epické a mýtické fantasy a asi i v té pohádkové. Já jsem třeba zařadila mýtickou bytost sirénu do současné fantasy ve svém románu Volání sirény.



Na fantasy je ale naprosto skvělé hlavně to, že spoustu bytostí a tvorů si můžete zkrátka vymyslet. Stvořit nové druhy. Popustit uzdu své fantazii a zkrátka… tvořit nový svět. Krásný příkladem je Dcera hvězd, kde jsem vytvořila zcela nový svět plný temnoty a krvežíznivosti, utrpení a chladu a vložila do něj mnoho stvůr a démonů, kteří se zrodili v mé hlavě. Jedni takoví jsou groni, jak můžete vidět na mé ilustraci. Ti vládnou světu, zotročují lidi, pořádají na ně hony a nebo je předhazují


svým karnyrům jako žrádlo. Kdyby vás toho zajímalo o gronech víc, stačí kliknout na formulář ZDE úplně dole, zadat svůj email a zařadit se mezi stovku mých čtenářů, kterým tento týden přistane v emailové schránce mail zaměřený právě na grony 😉 A navíc získáte celou kapitolu z Dcery hvězd.



Vymysleli už jste někdy vlastní příšeru? Je pravda, že jsem už četla hodně rukopisů od začínajících autorů a občas jsem narazila na velmi zajímavé a slibné bytosti pocházející pouze z autorovy hlavy.


A závěrem… doporučili byste mi nějakou novou napínavou fantasy ke čtení? :D


Komentáře úplně dole pod článkem.






Dcera hvězd a Syn pekel skladem

AKCE: 2+1 zdarma - k objednávce Syn pekel - Vlčí krev a V moci démonů dostanete titul Dcera hvězd ZDARMA. Pouze do 20. dubna. Objednávky posílejte na email: michaela.nelien@seznam.cz

Populární příspěvky
Prohlédněte si i jiné články
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page