top of page

Mezinárodní den lesů a pralesů



Určitě to znáte. Lesy jsou plíce planety. Proto bychom měli dnešní den náležitě oslavit - právě dnes je totiž Mezinárodní den lesů a pralesů.



Kolik z vás má to štěstí a žije uprostřed přírody nebo přímo u lesa? Můžu s radostí prohlásit, že já mezi tyto šťastlivce patřím :) V lese jsem vyrůstala a nejen díky tomu jsem měla nádherné dětství. Miluju přírodu a hrdě se řadím mezi její ochránce. Stromy jsem milovala snad odjakživa. Každé ráno, když jsem se vzbudila, naskytl se mi krásný výhled z okna přímo na náš les. Kdykoli jsem měla přeplněnou hlavu nebo jsem chtěla relaxovat, vyrazila jsem na procházku do lesa. Díky našemu lesu můžu svým pejskům poskytnout to nejlepší venčení a nejkrásnější procházky. Díky lesu můžu vyrazit i na dvě hodiny ven a jen se procházet různými stezkami a zákoutími.


Les je vlastně takové vzácné království. Poskytuje domov mnoha živočišným druhům, nejen srnkám, jelenům a laním, daňkům a danělám, kancům, zajícům, jezevcům, liškám, tisícům ptáků a obojživelníkům i hadům u nás, ale i milionům zvířat v


deštných pralesích nebo v severských lesích po celém světě. Je to království života, krásy, vůní a klidu. Je to království víl a skřítků, pokud věříte na éterické bytosti, a pokud ne, můžete si je při procházce lesem představovat, prostě se jenom tak zasnít :)


Kolik zvířat jste při procházce lesem potkali? Já nikdy nezapomenu na zážitek, když jsme s přítelem na dovolené při procházce narazili na stádo laní. Přehnali se nám přes cestu, obrovské, nádherné, elegantní a hbité. Nebo když jsem si vyrazila lesíkem na blízkou louku s batůžkem na zádech a s plánem, že si na louce rozložím deku a budu hezky relaxovat u knížky. Hlasité "chro-chro" ozývající se z vysoké trávy mě rychle zahnalo nazpátek :D Netrvalo dlouho a pěkný kančík mi přeběhl přes cestu při další procházce. Nebo když jsem zachraňovala hadí miminko užovky obojkové. Chuděrka se kroutilo na silnici, kde ho zaživa požírali mravenci. Vím, je to příroda, ale nemohla jsem se na to dívat. Tak jsem ho odnesla k nám k potoku, kde se mu snad bude dařit líp :) Záchranných akcí jsem samozřejmě podnikala víc :D Záchrana holuba, vrabčáka a ptáčátka, ale i pejsků :)



Lesy jsou poklady. Udržovat je v čistotě a cenit si jejich darů je maličkostí, kterou pro ně můžeme udělat. Šetřit papírem, třídit odpad, to jsou další důležité kroky, kterými můžeme naše lesy zachránit. Pokud nebudeme kupovat výrobky, které obsahují palmový olej, pak zase přispějeme k záchraně deštných pralesů. Protože deštné pralesy se kácí právě proto, aby na jejich místě mohly vyrůst plantáže s palmou olejnou. Můžeme podepisovat petice a podílet se na kampaních, které bojují za záchranu lesů a pralesů. Můžeme podpořit Greenpeace. Těch možností je mnoho, ale důležité je zajímat se a zapojit se.


Doufám, že vás článek zaujal i inspiroval :) Pokud budete mít chuť, můžete se mrknout na článek Stromy života, který jsem psala pro Klub knihomolů.


Oslavme den lesů a pralesů tím, že si zítra uděláme procházku tímto významným královstvím. I kdyby třeba jen kraťoučkou. Pokud máme les z ruky, zkusme si udělat výlet někam, kde se les nachází. Projděte


se pod letitými velikány, nasajte čerstvý vzduch, odpočiňte si, nechte myšlenky plynout... a pokud najdeme odpadky nebo cokoli, co do lesa nepatří a dusí ho, zkusme to sebrat a odnést tam, kam to patří - do popelnice. Uvidíte, že se pro vás procházka lesem stane odměnou a relaxem, který si budete chtít zopakovat. A když budete potichu, možná narazíte i na nějaké to zvířátko :)


Obrázky v článku pochází z google.com a náleží majitelům práv.

Populární příspěvky
Prohlédněte si i jiné články
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page